TDT PRZECIWKO KOLEDZE – MOŻNA POGDYBAĆ

Rate this post

XXXXXXX 2018.

Do
Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Poznaniu
WYDZIAŁ III
61- 815 Poznań ul Ratajczaka 10/12

Skarżący: XXXXXXXXXX
XXXXXXX
XXXXXXXXXX

Organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze
w Kaliszu

Dotyczy sygn. akt III SA/Po 269/16.
W związku z podjęciem zawieszonego postępowania, zwracam się z uprzejmą prośbą o uwzględnienie, uzupełnienia skargi.

W szczególności orzeczenia III SA/Po 850/15 w Poznaniu.
Data orzeczenia 2016.06.08.
Cytuję:
„Organy obu instancji przyjęły, że z zebranego w sprawie materiału dowodowego wynika bezspornie, że diagnosta przeprowadził w dniu … z wynikiem pozytywnym badanie techniczne pojazdu, pomimo iż pojazd nie posiadał ważnego dokumentu poświadczającego sprawność zamontowanego zbiornika LPG. Przy tym organy nie ustaliły, czy badany pojazd był zasilany wyłącznie paliwem gazowym – czy też mógł poruszać się za pomocą silnika benzynowego, niezależnie od podłączenia w pojeździe zbiornika LPG. Uwzględniając możliwość zarówno współistnienia obu systemów zasilania pojazdu, jak i ich niezależnego funkcjonowania, organy powinny zbadać, jakie znaczenie dla prawidłowego ustalenia faktów w niniejszej sprawie miała okoliczność wymontowania zbiornika LPG i skierowania go do tzw. legalizacji po dokonaniu przez diagnostę wpisu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Jeżeli okaże się, że pojazd był zdolny do poruszania się bez zasilania gazem, konkluzja organów odnośnie do dokonania wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym lub przepisami – okaże się nieprawdziwa.”

W sprawie III SA/Po 269/16, mamy do czynienia z podobną sytuacją gdzie pojazd był zdolny do poruszania się bez zasilania gazem. (LPG zawsze jest paliwem alternatywnym).

O rzekomym czynie zabronionym, Starostę Ostrzeszowskiego zawiadomił funkcjonariusz, TDT legalizując butle LPG a bez tej legalizacji pojazd był eksploatowany przez dłuższy czas.
Transportowy Dozór Techniczny podlega Ministrowi Infrastruktury, który ustanawia w taki sposób przepisy, aby podległy organ TDT mógł pozyskiwać wpływy za „poświadczenie„ na zbiornik do gazu a diagności mają stać na straży interesów finansowych tego organu.
Taki dokument nie jest wymagany w czasie kontroli organów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu drogowego jak i w państwach członkowskich unii europejskiej.

Starosta Ostrzeszowski 8 grudnia 2015r, decyzją administracyjną pozbawia diagnostę uprawnień za czyn, jaki miał mieć miejsce 24 kwietnia 2013r.

Niebawem 24 kwietnia 2018r minie pięć lat od zdarzenia. Przez cały czas diagnosta nienagannie wykonuje swój zawód, dopuszcza lub nie pojazdy do ruchu drogowego i praca ta nie stanowi i nigdy nie stanowiła żadnego zagrożenia dla kogokolwiek.

Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 art. 84. 4.W przypadku cofnięcia diagnoście uprawnienia do wykonywania badań technicznych, ponowne uprawnienie nie może być wydane wcześniej niż po upływie 5 lat od dnia, w którym decyzja o cofnięciu stała się ostateczna.

Czy powyższy zapis jest zgodny z Ustawą z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz.U. z 2018 r., poz. 108) na podstawie, którego jest zatrudniony diagnosta a w szczególności z:
Art. 1. Kodeks pracy określa prawa i obowiązki pracowników i pracodawców.
Art. 18. § 1. Postanowienia umów o pracę oraz innych aktów, na których podstawie powstaje stosunek pracy, nie mogą być mniej korzystne dla pracownika niż przepisy prawa pracy.

Zapis wynikający z Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 art. 84. 4. jest z pewnością mniej korzystny,
jak przepisy prawa pracy. Ponadto wnioskujący jak i funkcjonariusze urzędu cofającego uprawnienia diagnoście, nie posiadają takich kwalifikacji i uprawnień, jakie posiada diagnosta a mimo to bez tych specjalistycznych kwalifikacji, dokonują oceny fachowości pracy diagnosty, pozbawiając go możliwości wykonywania zawodu na pięć lat.

Fakty są takie, że diagnosta nie jest zatrudniony przez Starostę tylko przez prywatny podmiot.

Czy Starosta Ostrzeszowski był podmiotem właściwym do orzekania w tej sprawie na mocy art. 92 ust.1pkt. 2 i ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. 2016. 814). Na tą okoliczność zwrócił uwagę WSA w Gliwicach w wyroku III SA/Gl 628/16 z dnia 2016-08-16.

XXXXXXX
Podpis

 

Załączam
1. umowa o pracę z terenu Starostwa Oleśnickiego.
2. wyrażenie zgody przez Starostę Oleśnickiego na wykonanie pieczęci imiennych diagnostom.
3. uprawnienia imienne diagnosty, nadane przez Starostę Ostrzeszowskiego.
…………………………………………………………………………………………………………………….

W najbliższych dniach Sąd rozstrzygnie lub nie zasygnalizowane kwestie.
Pozdrawiam
Praktyk

Loading