cze 17 2025
PISKP POWIELA PIS-OWSKIE KŁAMSTWA KOLPORTOWANE PRZEZ DTD/MI
Rola PISKP w powielaniu PiS-owskich kłamstw, kolportowanych przez DTD/MI od 2016 r. Czyli Królowie Kłamstwa na corocznym szkoleniu branżowej organizacji.
Ja bym do tego ręki nie przykładał.
Jeśli rozumiem, że prezes PISKP nie musi znać Prawa, to nie rozumiem już tej sytuacji, że:
-
Nikt z Rady PISKP nie potrafi przeczytać ze zrozumieniem wyroku NSA z dnia 4 grudnia 2024 r. (sic!)!
-
Nikomu z PISKP nie przyszło do głowy zapytać o to prawne stanowisko kogoś mądrzejszego w tym zakresie, np.: przedstawicieli środowiska akademickiego, niezależną i renomowaną Kancelarię Prawną, organizację non profit specjalizującą się w interpretacji Prawa, właściwą w tym zakresie instytucję UE, itd., itp., et’cetera?1
-
PISKP nie przyjmuje do wiadomości tego znanego i historycznego już faktu, że od 1 stycznia 2016 r. Jerzy Król i spółka z DTD bierze udział w tym branżowym oszustwie, co do rzekomego braku konieczności posiadania homologacji w rejestrowanych pojazdach. Zamiast przeprosić nadal brną w kłamstwa.
-
PISKP nie przyjmuje do wiadomości tego faktu, że także Olga Tworek – wcześniej już biorąc udział w branżowych szkoleniach – uczestniczyła i nadal uczestniczy w tym branżowym oszustwie, które trwa od 1 stycznia 2016 r., co do rzekomego braku konieczności posiadania homologacji w rejestrowanych pojazdach.
Więc jak można było przedstawicieli tej kłamliwej instytucji zapraszać na branżowe salony? Bukowiec, Tworek, Bożyk, Król? Nie kojarzycie, że te ostatnie 50.000 mafijnych przestępstw tylko w jednym regionie Polski2, to także efekt ich zaniechań?
A jeśli to nie oni, więc to może efekt jednak Waszych działań lub zaniechań…
Jaką małą trzeba mieć wiedzę o branży, aby nadal kolaborować z przedstawicielami tej wrogiej nam instytucji, z tymi kłamczuchami, którzy od dekady bojkotują i świadomie blokują waloryzację Cennika BT na naszych SKP?3
Czyżbym się mylił? Czyżby sprawdziła się dotychczasowa polityka podlizywania się i wchodzenia w tyłek urzędnikom MI i przekupowania ich wypasionymi imprezami, którą PISKP stosuje od dekady?
Jeśli tak, to podajcie jakieś przykłady, bo ja, choć bardzo się staram, to jednak jakoś . . . ., no tego . . . . ., no . . . , może to ze starości . . ., ale jednak . . . . ., no nie mogę sobie jakoś przypomnieć zmian oczekiwanych przez całą branżę.
I jakby tego wszystkiego było jeszcze mało, to PISKP bez słowa krytycznego komentarza umieścił na swoich stronach internetowych to kłamliwe stanowisko Olgi Tworek, cyt.:
„… Prawo UE nie określa jednolitej definicji pojazdu nowego (…)”
– a na co komu ta definicja, uprzejmie zapytowywuję wszystkich branżowych niedouków z inżynierskim wykształceniem i nieuków z branżowych organizacji, uczestniczących w tej wypasionej imprezie – nie tylko – w charakterze tła?!?!?!?4
Albowiem pojęcie to („pojazd nowy”) nie ma żadnego, Żadnego, ŻADNEGO znaczenia w kontekście dokumentów wymaganych przepisami naszej części ustawy PoRD przy wniosku o rejestrację jakiegokolwiek pojazdu, na co wielokrotnie już wskazywał w okresie ostatnich 6-ciu miesięcy Kol. Radecki, powołując się zasadnie na ten historyczny dla nas wszystkich (z wyłączeniem czł. PISKP?) wyrok NSA z 4 grudnia 2024 r.:
„Przepis art. 72 PRD zawiera z kolei katalog dokumentów stanowiących podstawę rejestracji, przy czym w odniesieniu do dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 3 stanowi, że wymagania te nie dotyczą pojazdu, który był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art. 72 ust. 2 pkt 1 PRD). Żaden z przywołanych przepisów regulujących dopuszczenie do ruchu pojazdu, czy też dokumentów wymaganych do jego rejestracji, nie odsyła ani też nie posługuje się pojęciem „nowego pojazdu„, do którego odnosi się SKO i skarżąca kasacyjnie spółka.”5
Mało Wam było, że z powodu branżowej ślepoty od 1 stycznia 2016 roku dawaliście się/dawaliśmy się oszukiwać tym Królom Kłamstwa? Ten delikt i jego skutki niczego Was nie nauczyły?
I jeszcze jedno kłamliwe zdanie za Tworek, cyt.:
„… stosowanie aktualnych polskich przepisów powoduje powstawanie wątpliwości, jakie dokumenty należy przedłożyć przy pierwszej rejestracji na terytorium Polski pojazdu sprowadzonego z zagranicy, zwłaszcza spoza UE.”
– to celowa dezinformacja Króla Kłamstwa Branżowego. Bo tu nie ma już (od wyroku NSA z 4 grudnia ‘24) żadnych wątpliwości. Zaś pozostawienie tych słów bez komentarza ze strony PISKP powoduje wrażenie, że w tej branżowej organizacji nie ma już nikogo, kto potrafi samodzielnie myśleć w kategorii „dobra wspólnego branży SKP”.
I kolejne kłamstwo Tworek, cyt.:
„Pojawi się nowa procedura krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem.”
– ta procedura od dawna była, jest i nadal będzie. Nie jest prawdą, że ona dopiero cyt. „Pojawi się . . .”!
Więc przypomnę , że tu się nic nie pojawi, bo już jest, czyli np.:
„USTAWA z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia; Rozdział 4 Indywidualne dopuszczenie pojazdu; Art. 59. 1. Spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych przez dany pojazd potwierdza się świadectwem indywidualnego dopuszczenia pojazdu. 3. Krajowemu indywidualnemu dopuszczeniu pojazdu podlega pojazd, o którym mowa w art. 4 rozporządzenia 167/2013, art. 4 rozporządzenia 168/2013 oraz art. 4 ust. 1 rozporządzenia 2018/858, ”
Mamy w tym słowotoku Tworek kłamstwo za kłamstwem. Mam tę cichą nadzieję, że jednak ktoś miał odwagę i odniósł się właściwie do tych kłamstw zaraz po jej wystąpieniu. Ale na stronach PISKP tego nie ma – bardzo wielka szkoda! Choćby w kontekście zaniechań DTD/TDT, właśnie w zakresie dotychczasowej procedury tzw. „indywidualnego dopuszczenia”.6
Trzymajmy się tylko i wyłącznie Prawa,
a znikną kłopoty i każda obawa,
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
1 O ile jeszcze takie są w Warszawie lub okolicy
3 być może we współpracy z agentami Rosji/Białorusi, na co może wskazywać historia upadku Ursusa i innych polskich producentów pojazdów rolniczych
4 także z PISKP i współpracujących z Izbą innych organizacji
5 podkreślenie, wytłuszczenie i kolor są moje (admina)
17 czerwca 2025 @ 12:14
Do tej fałszywej narracji kreowanej przez urzędników DTD Ministerstwa Infrastruktury, że ciągniki Belarus nie mogły być rejestrowane w RP od 1 stycznia 2016r należy się ,,mała,, korekta. Otóż ciągniki homologowane na zgodność z dyrektywą 74/150/EWG ( na zgodność z tą dyrektywą były homologowane MTZ-y które dzisiaj są wyrejestrowywane) utraciły prawo wprowadzania do obrotu z dniem 1 lipca 2009r i przecież właśnie to potwierdził wyrok TSUE w sprawie C-513/15, która trafiła do rozpatrzenia w 2014r w wyniku odmowy rejestracji przez litewskie urzędy komunikacyjne. Natomiast jeśli chodzi konkretnie o ciągniki MTZ Belarus homologowane na zgodność z dyrektywą 74/150/EWG wyposażone w silniki o normach emisyjnych Stage 0 i Satge 1 czyli te które jeszcze dzisiaj próbuje się sprzedać na placach dilerów w Polsce to tak na prawdę utraciły prawo wprowadzania do obrotu z dniem 1 stycznia 2008r na mocy dyrektywy dotyczącej silników 2000/25/WE, która wygaszała termin obowiązywania homologacji typu 74/150/EWG z chwilą wejścia w życie kolejnego etapu normy emisyjnej czyli Stage 3A. Po wygaszeniu homologacji typu EWG ciągniki te mogły być w ramach odstępstw wprowadzane do obrotu na podstawie prawa krajowego na obszarze danego kraju, który takie odstępstwa wydał. W RP Minister Infrastruktury nigdy nie określił w prawie krajowym odstępstw od wymagań emisyjnych ani nie wydał alternatywnych warunków w tym zakresie więc takie ciągniki rejestrowane w RP nie miały prawa być już od 1 stycznia 2008r.
To jedno.
Kłamstwem jest obecnie, że do czasu uchwalenia zmian do PoRD w zakresie procedury dopuszczenia indywidualnego WK mogą rejestrować pojazdy samochodowe sprowadzane spoza Unii bez uzyskania przez właściciela decyzji o dopuszczeniu indywidualnym. Przecież ta procedura została określona już w 2012r wprowadzona do PoRd (Dz.U. 1448) i wtedy była to procedura dopuszczenia jednostkowego i potwierdzała to odpowiedź pana Zbigniewa Rynasiewicza Sekretarza Stanu MI na interpelacje 24545 z 10 marca 2014r. Obowiązek ustanowienia w prawie krajowym takiej procedury wynikał z dyrektywy 2007/46/WE obowiązującej od 29 kwietnia 2009r. RP wprowadziła ją z dużym opóźnieniem bo dopiero ustawą z 10 października 2012r ale nie zmienia to faktu, że dla legalnego wydania decyzji o rejestracji pojazdu ( samochodu, ciągnika rolniczego) sprowadzonego spoza UE przeprowadzenie tej procedury i uzyskanie decyzji krajowego organu homologacyjnego było wymagane PoRD już od wejścia w życie tych przepisów oraz rozporządzenia o dopuszczeniu jednostkowym, które obejmowało też pojazdy używane tak samo jak obecne rozporządzenie wydane do ustawy homologacyjnej z 14 kwietnia 2023r.
To co dzisiaj robią urzędnicy DTD MI to zwykłe mydlenie oczu. Ktoś z osób uczestniczących w konferencjach OSSWK i PISKP dopuszczający się manipulacji powinien już siedzieć za to w pudle.
17 czerwca 2025 @ 13:51
Czy w końcu DP przejrzy na oczy kogo przez te wszystkie lata wspierał?
Że nie należało mnie i SITK RP z Krosna dyskredytować!
Co Dp dało pozwalanie i samemu uczestniczenie w wylewaniu bezsensownych pomyj?
Nie liczę, że się cos zmieni, bo nadal tego typu zachowanie pojawia się artykułach i komentarzach DP.
Miarą obiektywizmu jest bezstronność, postawa badawcza wolna od uprzedzeń, której Dp od wielu lat brakuje.
17 czerwca 2025 @ 16:01
Wspierając PiS i nie przystępując do protestów zdradziliście branżę.
Proszę teraz nie zamydlać oczu.
Nie ma o czym mówić.
dP