URZĘDNICZY SKOK NA BRANŻOWĄ KASĘ

Rate this post

Urzędniczy skok na branżową kasę w projekcie ustawy UC95 z dnia 11 września 2025 r. „o zmianie ustawy o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia oraz niektórych innych ustaw”, gdzie na str. 85 w/w projektu stoi jak wół m.in.:

(…).

18) w art. 84 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

3. Starosta cofa diagnoście uprawnienie do wykonywania badań technicznych:

1) jeżeli w wyniku przeprowadzonej kontroli, o której mowa w art. 83b ust. 2 pkt 1,

stwierdzono:

a) przeprowadzenie przez diagnostę badania technicznego niezgodnie z określonym zakresem i sposobem wykonania,

b) wydanie przez diagnostę zaświadczenia albo dokonanie wpisu do dowodu rejestracyjnego pojazdu niezgodnie ze stanem faktycznym lub przepisami;

2) na wniosek Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, jeżeli w wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych, w tym jako organu nadzoru rynku,

stwierdzono:

a) przeprowadzenie przez diagnostę czynności,

b) wydanie przez diagnostę dokumentów

niezgodnie z procedurą krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem,

c) przeprowadzenie przez diagnostę procedury krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem bez spełnienia wymagań, o których mowa w art. 68l ust. 1 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia.”,

(…).

Art. 8. Diagnosta, który uzyskał uprawnienie do wykonywania badań technicznych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, jest obowiązany ukończyć szkolenie, o którym mowa w art. 68l ust. 1 ustawy zmienianej w art. 1, najpóźniej w terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Art. 9. 1. W terminie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy za równoznaczne z ukończeniem szkolenia, o którym mowa w art. 8, uważa się odbycie jednodniowego szkolenia w zakresie krajowego indywidualnego dopuszczenia pojazdu niebędącego nowym pojazdem, prowadzonego przez Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego, Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, albo jednostkę

upoważnioną przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego do prowadzenia szkolenia.

2. Za uczestnictwo w szkoleniu pobiera się opłatę nie wyższą niż 13% udziału procentowego przeciętnego wynagrodzenia w czwartym kwartale roku poprzedniego, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674 oraz z 2025 r. poz. 718, 769 i 1159).

3. Opłata za uczestnictwo w szkoleniu stanowi przychód Instytutu Transportu Samochodowego, Transportowego Dozoru Technicznego albo jednostki upoważnionej przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego do prowadzenia szkolenia.

4. Uczestnictwo w szkoleniu potwierdza się zaświadczeniem wydanym przez Dyrektora Instytutu Transportu Samochodowego, Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego albo jednostkę upoważnioną przez Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego do prowadzenia szkolenia.

(…). 

– – – – – – – – – – – –

Loading