NAJGORZEJ W POLSCE

Najgorsze miejsca w Polsce.

Więc tak, a gdzie Wy mieszkacie? Bo jeśli mieszkacie w tych województwach, które są na czołowych miejscach tego policyjnego zestawienia, to musicie uważać! Gdy będziecie jechali swoim pojazdem, gdy będziecie przechodzili przez jezdnię, gdy będziecie spokojnie szli chodnikiem do pracy, itd., itp., et’cetera.

Reklamy

O tej krakowskiej konferencji w sprawie BRD i policyjnym referacie, w którym poruszono kwestie związane z koniecznością poprawy infrastruktury drogowej pisałem już wczoraj: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/krakowskie-dni-brd/

Ale w tym referacie zauważyłem też bardzo ciekawe zestawienie (poniżej). W tym zestawieniu pokazano, w których województwach jest najbardziej niebezpiecznie jeśli chodzi o tragiczne skutki wypadków drogowych (karta nr 3 raportu KWP w Krakowie) – https://kdbrd.konferencjespecjalistyczne.pl/referaty-2020

Reklamy

To zestawienie posiada tytuł:

Zabici na 100 wypadków drogowych w Polsce 2019 r.”.

Przy analizie tego zestawienie trzeba mieć cały czas na uwadze, że średnia dla całej Polski wynosi 9,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

Z tego zestawienia wynika, że przodują tutaj następujące województwa:

  1. Kujawsko-pomorskie – 22,6 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych!

  2. Podlaskie – 18, 3 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

  3. Lubelskie – 14,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

  4. Lubuskie – 13,9 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

  5. Mazowieckie (bez KSP) – 13,7 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

  6. Świętokrzyskie – 12,1 zabitych i zamordowanych na 100 wypadków drogowych.

Zobaczcie sami poniżej, w jakiej sytuacji jest Wasze województwo, więc na ile niebezpiecznie jest na drogach, na których Wy się przemieszczacie.

A teraz skonfrontujcie to z tym, co widzicie na Waszych drogach każdego dnia, czyli:

  • czy ilość patroli Policji RD jest adekwatna do miejsca, jakie zajmuje Wasze województwo w tej przykrej statystyce,

  • jak są zorganizowane przejścia dla pieszych (doświetlenie nocne, widoczność pieszego, szerokość przejścia),

  • stan i jakość pobocza,

  • jaki jest stan nawierzchni drogowej (nierówności, dziury, wyboje),

  • czy ilość pasów ruchu jest adekwatna do ilości przemieszczających się pojazdów,

  • drogi Wasze są bardziej prostolinijne, czy też kręte,

  • itd., itp., et’cetera.

A te wszystkie uwagi będą Wam pomocne w udzieleniu odpowiedzi na następujące pytanie:

dlaczego jest aż tak duża różnica w ilości tych zabitych i zamordowanych na naszych drogach pomiędzy czołówką tego zestawienia (powyżej), a województwami z najniższym wskaźnikiem, czyli Małopolska (5,6) i Śląsk (6,7).

Bo ta rozpiętość – między 22,6 a 5,6 – jest po prostu porażająca!

Czyżby Kujawsko-pomorskie nie posiadało „na wyposażeniu” Policji Drogowej? Nie mają żadnych urzędów i służb odpowiedzialnych za stan BRD? Ich drogi są najgorsze w kraju? A może to stan techniczny pojazdów ma na to największy wpływ?

Będę zobowiązany za wszelkie Wasze sugestie w tej dość mocno zawiłej (?) sprawie . . . . . .

I pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –