Kim jest a kim powinien być UDS

Rate this post
Kim jest a kim powinien być UDS
05/02/2011 20:25:50
 …Kim jest, a kim powinien być UDS1 ?

No powiedzcie sami, bo kim jest wreszcie nasz UDS, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy?! Od roku stawiamy to pytanie i od roku nikt w tej mierze nic nie zrobił!

A pytanie jest dla nas ważne i zasadne.
Więc sami musimy zrobić z tym porządek, nie oglądając się na MI2, WK3, PISKP4 i TDT5. Więc tak . . ., jedni mówią, że UDS to:

1. Saper, bo każdego dnia na każdej swojej czynności może „wylecieć”;

2. To 1/3 specyficznego, bo umorusanego urzędnika od bezpieczeństwa w ruchu drogowym;

3. Mechanik samochodowy z częściową wiedzą o prawie w ruchu drogowym udający urzędnika.

Jedno jest pewne, nie powinniśmy być saperami. Powiem więcej: nie możemy i nie będziemy się godzić na rolę sapera!

Ale jak to zrobić, nie wszyscy jesteśmy swoimi pryncypałami i nie nam decydować o naprawach lub zakupie nowego sprzętu w miejsce awaryjnego lub na zapas na czas legalizacji. Na razie nie chcą nas dopuścić do kasy w naszych SKP6. Więc co? Strajk?

No może jeszcze nie. Poczekajmy na decyzje naszego Stowarzyszenia Diagnostów Samochodowych i tworzących się naszych związków zawodowych. Na razie wystarczy nasz protest z kawałkiem czarnej wstążki wkładanej do DR po każdym OBT. Pozostałe decyzje pozostawmy członkom naszego Stowarzyszenia.

Nasz protest jest uzasadniony postępowaniem sknerowatych pracodawców-pryncypałów, którzy swoim postępowaniem narażają UDS-a na utratę uprawnień i pracy. Bo cóż może zrobić pracownik-diagnosta, któremu pracodawca polecił wykonywanie pracy z niesprawnym urządzeniem? UDS ma walczyć ze swoim pracodawcą? Tylko nasi wrogowie tego chcą. My chcemy pracować! Chcemy pracować i to w zgodzie ze swoimi pracodawcami.
Praca jest olbrzymią wartością samą w sobie. Jej utrata z tytułu konfliktu UDS-pracodawca, to tragedia nie tylko dla UDS-a, ale także dla jego najbliższych. Już nie mówię nawet, że i premia to też pieniądz.

A na dodatek te systemy prowizyjne, które na stałe obsiadły (jak muchy quano) naszą branżę. Kto wreszcie zrobi z tym porządek?

Więc jest wyjście i to niejedno, ale o tym później. . . .

dziadek Piotra

———————-

Dla Obcych:
1     UDS – Uprawniony Diagnosta Samochodowy.
2     MI – Ministerstwo Infrastruktury, ministerstwo gigant, które między innymi specjalizuje się w powielaniu struktur administracji publicznej.
3     WK – Wydziały Komunikacji, których kompetencje powielono w części tworząc TDT, czyli Transportowy Dozór Techniczny.
4     PISKP – Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, czyli lobby właścicieli naszych SKP.
5     TDT – Transportowy Dozór Techniczny, któremu spryciarze przypisali część kompetencji WK (dla swawoli?).
6     SKP – Stacja Kontroli Pojazdów (podstawowa lub okręgowa).

Loading