PRZEGLĄD PRASY

Rate this post

Przegląd prasy z tygodnia o przyszłych planach – robiony nie dla kasy.

A więc, tym razem Gazeta Wyborcza nas trochę pozłości na temat najbliższej motoryzacyjnej przyszłości. tease

Czyli temat nie na dziś, bo o przyszłości pojazdów na prąd w planach PIS oraz ich zdanie o przyszłości CEPIK2,0.

Tym razem Kolega z Kielc poinformował mnie o tym artykule (dziękujemy!), a że nie miał możliwości przysłania mi kopii/skanu, więc pilnie pobiegłem, kupiłem i poniżej umieściłem.

Chodzi o sobotnie wydanie GW, w której ukazał się artykuł pt. „Pechowy Cepik2.0” – skan poniżej.

Na uwagę w tym artykule zasługuje ten fakt, że artykuł ten składa się z dwóch części. Pierwsza część dotyczy przyszłości pojazdów elektrycznych w planach PiS, zaś druga część dotyczy projektu Cepik2.0.

wondering

I. Elektryczne auta.

Zdaniem młodego Morawieckiego, inwestycje w tej dziedzinie mają/miały (?) być kołem zamachowym naszej gospodarki. I choć wielu wyraża pogląd, że nam to się nie uda, to ja nie tracę nadziei.

Pesymistą jest także autor tego artykułu, który stawia tezę, że nie uda się tak wielki plan elektryfikacji motoryzacji, gdyż nie dało się mniejsze przedsięwzięcie, jakim jest Cepik2.0.

Ale niewątpliwie trzeba iść w tym kierunku, bo cały Świat tam już zmierza. Świata nie przegonimy, ale możemy iść wraz z nim (a nie w drugą stronę). Ponadto naszą szansą jest miejsce w tej kolumnie idących/jadących w stronę elektrycznych aut. Może to być miejsce w środkowej kolumnie, byle nie w taborach.

Taką zapowiedzią tej najbliższej (?) nam „przyszłości” z miejscem w środkowej kolumnie jest firma Ursus, o której rozpisują się nasze wszystkie media – poniżej skan z sobotniego wydania GW. Widać na nim elektrycznego dostawczaka z Ursusa – tylko pogratulować innowacyjności!

thumbsup

II. Pechowy Cepik 2.0

Rozpisuje się prasa dość pesymistycznie o tym Cepiku2.0, czyli najczęściej w tonie minorowym.

A to, że powstał w 2003 r. i do dziś – nic.

A to, że wyłożyliśmy na niego ze swoich kieszeni już 1,3 miliarda zł (sic!!!).

A to, że po tylu latach prac nadal nie wiemy (po Cepiku), ile samochodów mamy w Polsce.

A to, że mamy już jeden rok spóźnienia.

A to, że dotknięty był aferą w MSW, czyli ktoś się nielegalnie dorobił na tych naszych składkach.

A to, że system ten jest awaryjny, nienowoczesny i zbyt kosztowny.

A to, że rząd śpiochów z PO wydał w tej sprawie tylko 2 rozporządzenia, zamiast 25.

A to, że rząd PiS wydał już w tej sprawie 27 rozporządzeń i . . . . . . – końca nie widać.

Nie nam przesądzać, czy uda się ten Cepik2.0 rozpocząć w dniu 1 stycznia 2017 r. Ale mamy prawo oceniać postępy tych prac i żądać wyjaśnień. Bo to są nasze pieniądze i sprawa ma ścisły związek z naszą pracą.

A tu mamy co mamy, Te znane nam ogólnopolskie media tylko piszą to, co im urzędnicy resortowi mówią. Nie dociekają przyczyn, nie domagają się nazwisk, unikają pytań o odpowiedzialnych i o odpowiedzialności . . . .

I z tego powodu czarno to wszystko widzę.

hero

I pozdrawiam poniedziałkowo

dP

– – – – – – –

GW z dnia 17 - 18 września 2016 r.
GW z dnia 17 – 18 września 2016 r.
Przyszłość motoryzacji wg GP z dnia 17 - 18 września 2016 r.
Przyszłość motoryzacji wg GP z dnia 17 – 18 września 2016 r.
Przeczytane w mojej ulubionej Angorze
Przeczytane w mojej ulubionej Angorze
Małe humory z Angory nr 38 (1370) o efektach naszej pracy na SKP (?)
Małe humory z Angory nr 38 (1370) o efektach naszej pracy na SKP (?)

 

Loading