Polak (UDS) potrafi.

Rate this post

Polak potrafi (!?) i poradzi sobie w każdej sytuacji. Tym cechują się nacje inteligentne i przedsiębiorcze. A element umiejętności przewidywania jest naszą nieodłączną cechą, z wyłączeniem niektórych wojskowych Alien (którzy przegrali kampanię wrześniową).

I. Polak potrafi . . .?

Nie jeden raz przeczytałem w Internecie o tym, jak potrafimy sobie radzić. Ale w tym przypadku ogarnęły mnie wątpliwości. Ale poczytajcie sami:

Początkowo celnicy byli zdumieni, gdy w polskich samochodach znajdowali po tysiąc puszek piwa i kartony wódki. Później zauważyli, że jest to trend, a nawet wielki biznes. 9 kwietnia w norweskim sądzie w Halden zapadł pierwszy w kraju wyrok w sprawie zaklasyfikowanej jako przestępczość zorganizowana i 10 Polaków zostało skazanych z paragrafu 60 tzw. mafijnego. Zajmując się regularnym przemytem używali specjalnie przebudowanych samochodów.[1]

14 kwietnia w połowie drogi ze Svinsund do Oslo, policja zatrzymała 14 samochodów załadowanych w sumie 16 tonami alkoholu. Kierowcy dziewięciu z nich uciekli w okoliczne lasy, a kilka dni później pojazdy zostały skradzione z policyjnego parkingu.

Samochody przemytników posiadają wzmocnione zawieszenia przez bardzo twarde sprężyny tak, aby nie było widać ich przeładowania. Sprawia to, że są słabo sterowne i stają się niebezpieczne dla ruchu, co potwierdziło się 11 kwietnia, kiedy na autostradzie kierowca polskiego Renault Espace stracił panowanie nad kierownicą i po kolizji z tirem przeleciał na przeciwległy pas ruchu, uderzając w kilkanaście kolejnych samochodów.

W wyniku powyższego jedna osoba poniosła śmierć a kilkanaście zostało rannych. Przybyłe na miejsce służby ratunkowe opisywały nieprawdopodobny widok: wszędzie leżały rozrzucone puszki piwa i potłuczone butelki alkoholu, a wśród wraków nie było czuć zapachu benzyny lecz wódkę, której na miejscu znaleziono 200 butelek. Puszek piwa było 2350.

Kierowca uciekł z miejsca wypadku i został złapany dopiero po pościgu helikopterem.”

A ja się zastanawiam, czy uda się ustalić, który warsztat robił te tzw. „przeróbki” i który UDS[2] potwierdził w DR[3] sprawność tego Renault Espace w czasie OBT[4] oraz innych podobnych pojazdów wykorzystywanych przez przemytników alkoholu do Skandynawii. Ba te wszystkie przeróbki, to współudział tych mechaników w tworzeniu zagrożenia dla BRD – ewidentnie. I już nie mówię o roli właściciela SKP, który „przekonał?” UDS-a do klepania takich pojazdów . . .

Tylko, czy nasza Policja już „dorosła” do takiego podejścia . . .

 

II. Polak potrafi przewidywać, czyli pan Kazimierz Zbylut prorokiem?

Już dawno temu, Pan Kazimierz Zbylut przestrzegał (dotyczy 2008 r.)[5] przed nowymi inwestycjami w SKP oraz wypowiadał się na temat naszej branży. Ale poczytajcie sami:

„… Na pytanie, ile można zarobić na tym biznesie, odpowiem tak: coraz mniej, a będzie jeszcze gorzej. (…) Dziś wszyscy chcą wykonywać BT, nie mając o tym gruntownej wiedzy. Przyciąga złudna pewność dochodu w postaci cennika urzędowego. Jeżeli stacja wykonuje w ciągu roku 5 tysięcy badań i spłaca kredyt inwestycyjny, jej dochód może być minimalny.”

To wszystko było, jest i nadal będzie aktualne przez jeszcze długi czas. I tylko się zastanawiam, czy tę prawdę można było przewidzieć . . .?

I posłuchajcie/poczytajcie dalej, co jeszcze wówczas powiedział/napisał:

„W każdej SKP musi pracować co najmniej dwóch UDS-ów z uprawnieniami. Ich liczbę w kraju szacuje się na 9-10 tysięcy. Zarobki przedstawiają się różnie. Zależą od regionu i nasycenia danego terenu stacjami kontroli. Im więcej SKP, tym diagności są bardziej poszukiwani. Można założyć, że pensje UDS-a zaczynają się teraz od 2 tys. zł netto. W większych miastach sięgają 4-5 tys. zł netto. Tyle „wyciągają” diagności pracujący w godzinach nadliczbowych, w soboty, w systemie zmianowym, czy też na stacjach wykonujących znaczne ilości badań.”

A w tej materii zmieniło się coś? A, jeśli nie, to czy to dla nas dobrze, czy też źle?

Pyta

Dziadek Piotra



[2]      UDS, to pracownik SKP z państwowymi papierami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.

[3]      DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.

[4]      OBT, to obowiązkowe okresowe badanie techniczne pojazdu, dokonywane najczęściej corocznie na SKP przez UDS-a.

Loading