MOVEO DLA SKP

Rate this post

MOVEO, Organizacja Pracodawców Motoryzacyjnych dla SKP (?).

Dziękując naszemu Koledze za przysłanie nam/mi linków do poniższych materiałów, postanowiłem umieścić część z nich w naszym Informatorze insp. UDS-a. Wybrałem te części wypowiedzi, które dotyczą branży naszych SKP. A niezależnie od tego stwierdzić należy, że wyłaniające się plany Moveo są wielce interesujące, choć nie odbiegają od tego, co p. J. Maliński od kilku lat konsekwentnie prezentuje.

Osobiście żałuję tylko, że tak mało refleksji poświęca problemom naszego UDS-owego środowiska. Czyżby zakładał, że wszystkie problemy SKP da się rozwiązać bez naszego środowiska? Pisze o tym Kolega „biker100” na forum Norcomu – http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=222525#222525

I zobaczcie, że prowadzącemu ten wywiad redaktorowi także nie przyszło nawet do głowy, aby zapytać p. J. Malińskiego o to, czy- i jak widzi możliwość realizacji swoich planów i zamierzeń bez konsultacji z naszym środowiskiem lub choćby ze środowiskiem innych naszych branżowych organizacji . . . .

Undecided

Ale poczytajcie sami i sami spróbujcie znaleźć odpowiedź na nasze ostatnie pytania.

dP

– – – – – – – – – – – – – – – – –

I. Moveo dla SKP.

„W czasie 14. Targów Inter Cars SA, spotkali się założyciele Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO. Projekt ma służyć poprawie bezpieczeństwa branży motoryzacyjnej w dwóch aspektach, bezpieczeństwa na drodze i bezpieczeństwa ekonomicznego firm.

Czym jest MOVEO?

Inter Cars SA chce, by do organizacji przystąpiło jak najwięcej przedstawicieli, w szczególności warsztatów. Celem Moveo jest zmniejszenie wypadkowości na drogach poprzez edukację kierowców. Chodzi o uświadomienie konieczności dbania o stan techniczny pojazdów oraz ich poprawną eksploatację. Organizacja będzie starała się też poprawić jej zdaniem przestarzałe przepisy dotyczące stacji kontroli pojazdów oraz wprowadzania procedur w serwisach. (…).

Moveo nie będzie obojętne także na sytuację firm z branży motoryzacyjnej. Organizacja chce walczyć z wypaczeniami prawnymi, zbyt wygórowanymi przepisami w stosunku do warsztatów, np. tymi związanymi z ochroną środowiska, przepisami dotyczącymi SKP, lub z likwidacją szkód wypadkowych.

–  „Nie zależy nam na kolejnym stowarzyszeniu, które będzie tylko trwać.  My mamy cel biznesowy: poprawę środowiska prawnego, w którym pracujemy i ochronę naszych klientów przed nieuczciwymi praktykami na rynku motoryzacyjnym.” – mówi Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego.

Główne cele MOVEO

MOVEO jest zainteresowane przede wszystkim reformą funkcjonowania SKP. Ta kwestia ważna jest dla całego rynku, zarówno osobowego jak i ciężarowego. Od 2004 roku nie ma poważniejszych regulacji w działaniu SKP, szczególnie zapóźnione jest rozporządzenie zmieniające ceny za badania techniczne i sam cennik regulujący badania. Brak zmian tego rozporządzenia od 10 lat doprowadził do ogromnej ilości patologii podczas badań technicznych, które powodują zanik misji dbania o bezpieczeństwo użytkowników dróg.”[1]

 

II. Moveo chce być organizacją masową (?).

,,Wystarczy słuchać ludzi i wszystko będzie dobrze” – wywiad z Jerzym Malińskim z organizacji MOVEO

W dzisiejszych czasach niemal każda grupa zawodowa potrzebuje silnej reprezentacji, która będzie w jej imieniu patrzeć na ręce urzędnikom. Wyjątkiem nie jest branża warsztatowa – ją zjednoczyć ma organizacja MOVEO. O misji i priorytetach projektu opowiedział nam Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego MOVEO.

Projekt MOVEO ma w swojej misji służyć zarówno kierowcom samochodów jak i warsztatom oraz SKP. Czy jest Pan pewny, że wszystkie te strony mają swoje wspólne cele?

Jerzy Maliński MOVEO

Ważnym aspektem pracy SKP, jest dbanie o środowisko. Samochody z upływem czasu się starzeją, zanieczyszczają powietrze i grunty, ktoś musi dbać o weryfikacje techniczną milionów pojazdów, które są jednym z największych zagrożeń cywilizacyjnych jeżeli chodzi o zatrucie środowiska naturalnego.

Większość z nas chciałaby się czuć bezpiecznie wychodząc , czy wyjeżdżając z domu. Mamy plany na przyszłość, dzieci do wychowania i wiele innych, ważnych  dla nas spraw. Na co dzień nie myślimy o zagrożeniach jakie na nas czyhają po wyjściu z domu, ale jak dochodzi do nieszczęśliwego zdarzenia zadajemy sobie pytania dlaczego? Dlaczego stało się takie wielkie nieszczęście, dlaczego przytrafiło się właśnie nam?  Znam wiele takich osób, które będąc kierowcami wsiadającymi do swoich pojazdów chcą mieć pewność, że ich auto nie sprowadzi zagrożenia dla ich rodzin. Znam wielu rodziców i sam jestem jednym z nich, którzy chcą mieć pewność, że ich pociechy wsiadają do autobusu, który jest sprawny technicznie, a kierowca jest trzeźwy. SKP to system, który zbudowaliśmy po to, aby dbał o nasze pojazdy, aby zmniejszyć ryzyko wypadków drogowych dla naszego wspólnego społecznego dobra. Rola istnienia warsztatów jest jasna – naprawiać uszkodzone pojazdy. Jestem wiec pewien, że naczelnym celem łączącym interesy tych środowisk jest sprawny i bezpieczny w użytkowaniu pojazd.

MOVEO jest zainteresowane reformą SKP.

Organizacja PISKP, od lat walcząca o zmiany przepisów niedawno zainaugurowała protest przeciwko opieszałości urzędów w tym temacie. Jak się Pan do tego odniesie?

Moveo nie powstałoby, gdyby nasi urzędnicy pracowali prawidłowo. Nie mogę zrozumieć, że w takim państwie jak Polska mogą istnieć tak poważne wypaczenia jak CEP podający nieprawidłowe dane o ilości pojazdów zarejestrowanych w Polsce i to z błędem narastającym co roku i sięgającym już 5-6 milionów „martwych dusz” . Takie „super” statystyki to jak kreatywna księgowość tylko oszukująca inwestorów, obywateli i będąca przyczyną wielu złych inwestycji,  a te z kolei niosą za sobą wysokie negatywne społeczne konsekwencje.

Nie mogę zrozumieć jak to możliwe, żeby w Polsce przez ponad 10 lat, nie został zmieniony urzędowy cennik przeglądów technicznych, mimo że koszty prowadzenia stacji wzrosły 3-5 krotnie. Wzrosły podatki państwowe, cena mediów, płace pracowników i wiele innych opłat. W taki sposób zmierzamy ścieżką Ukrainy, gdzie nie ma stacji SKP, ale bardzo bym nie chciał jako obywatel cofać się w kwestiach bezpieczeństwa na drogach.

Nie mogę zrozumieć dlaczego urzędnicy państwowi za nasze społeczne pieniądze tak opieszale wykonują swoje obowiązki. Albo też nie rozumieją swojej pracy, nie wiedzą co jest ważne. Albo być może mają jeszcze inne ważniejsze zadania i dla problematyki SKP nie ma już czasu?

 Tego nie wiem, wiem że sytuacja jest bardzo chora, widzę też, że do naszych władz jedynymi argumentami jakie docierają są akcje protestacyjne, awantury w mediach, nieszczęścia na drogach i wtedy dopiero zaczyna się coś dziać. Normalna codzienna praca nie skutkuje, jest lekceważona, zawsze są jakieś wybory, które przeszkadzają w codziennej pracy.

Bardzo to jest smutne, że trzeba się uciekać do akcji protestacyjnych , żeby zwrócić uwagę urzędników państwowych na swoje potrzeby. Osobiście nie popieram takiego „sposobu” załatwienia spraw, ale gdzieś jest granica wytrzymałości ludzkiej na arogancję i obojętność urzędników, których brak działań wpływa na jakość naszego codziennego życia.

Nie chciałbym tej granicy nigdy przekroczyć.

Chcecie walczyć z wypaczeniami prawnymi, zbyt wygórowanymi przepisami w stosunku do warsztatów. W jaki sposób możecie wpłynąć na prawodawstwo w tym zakresie?

Mam wielką nadzieję, że nadejdą czasy, kiedy konsultacje społeczne podczas zmian przepisów zaczną być normą nie problemem dla władz. Ludzie mogą wiele z siebie dać i zawsze mają wielokrotnie większą wiedzę praktyczną na temat jakiegoś sektora gospodarki od najmądrzejszych i najbardziej wykształconych urzędników. Ludzi wystarczy słuchać i wszystko będzie dobrze.

Moveo, zrobi wszystko, aby docierać do urzędów, urzędników, przedstawiając swoje racje, racje małych przedsiębiorców, którzy są motorem polskiej gospodarki.

Będziemy docierać zarówno do Sejmu, ministerstw jak i urzędów gminnych, będziemy przekonywać, proponować rozwiązania i pomagać urzędnikom w zdobyciu niezbędnej wiedzy potrzebnej do podjęcia prawidłowych decyzji. (…).”[2]

 – – – – – – – – –


[1]  Opublikował Witold Hańczka dn. 15 Września 2014r. o godz. 12:09   http://motofocus.pl/publikacje/12581/organizacja-pracodawcow-motoryzacyjnych-moveo

Loading