SERWIS MOTORYZACYJNY (SM) 7-8/2019

Ostatni SM nr 7–8/2019, którego wydawcą jest PISKP pełen jest wartościowych i przydatnych nam treści. Z przyjemnością zagłębiłem się tę naszą branżową lekturę.

Na plan pierwszy (strona 2 i 4) wysuwa się informacja o rozpoczynającym się niedługo ogólnopolskim cyklu spotkań szkoleniowych dla przedstawicieli SKP. Zaczyna się 24 września koło Torunia, a kończy 18 października 2019 r. w Bytomiu. Więc jest wystarczający czas, aby zarezerwować sobie uczestnictwo w tych szkoleniowych spotkaniach. Tematy są aktualne i potrzebne, a do tego panel dyskusyjny, który corocznie stanowi okrasę każdego z tych spotkań.

Reklamy

Dalej, na stronie 4 mamy interesujący wstępniak Redaktora Krzysztofa Trzeciaka, który poświęcony jest problematyce „znikających pojazdów” w ilości 3 mln w latach 2010 – 2018. Warto przeczytać, aby dowiedzieć się, co stało się z tak ogromną ilością pojazdów i jaki to ma wpływ na BRD. Z tematem tym koresponduje artykuł pt. „Źródła zaopatrzenia rynku w części” na stronie 9.

Obok wstępniaka mamy informację o cyklicznej konferencji szkoleniowej, która odbyła się już po raz piąty w Starostwie Powiatowym w Tomaszowie Mazowieckim. Tylko pozazdrościć takiej inicjatywie! Szeroka paleta zaproszonych gości, a do tego panel prawny i techniczny. No super! Szkoda, że inne starostwa nie biorą przykładu z tak cennych inicjatyw.

Reklamy

Zaś na stronach 14 i 15 mamy bardzo ciekawe rozważania dr Marcina Barankiewicza o tym, „Dlaczego warto należeć do PISKP”. Poruszono chyba wszystkie najważniejsze obszary działania PISKP. Chociaż wydaje się, że należało do tego dodać jeszcze tak ważną kwestię, jaką jest wpływ na stanowienie naszego Prawa.

Następne dwie strony (16 i 17), to omówienie nowych obowiązków związanych z użytkowaniem kas fiskalnych. Problematykę tę przybliżył współpracujący z PISKP – mec. dr Rafał Szczerbicki.

Dalej, na stronie 18 – 20 mamy artykuł pt. „Pojazdy do przewozu koni”, którego autorem jest starszy specjalista ds. technicznych w PISKP – p. Karol Rytel. Jest to zasadne uzupełnienie naszej dotychczasowej wiedzy, a klasyfikacją pod kątem „wiodącego przeznaczenia” jest łatwa i prosta do wprowadzenia w naszej codziennej praktyce.

Dalej na stronie 21 mamy „Odpowiedzi na trudne pytania” tego samego Autora oraz „Negatywy w obiektywie”.

Strona 22 i 23 to branżowe ciekawostki o BT pojazdów w Maroku, gdzie obowiązkowe BT wprowadzono już w 1953 r.. Choć to trochę daleko, to informacje takie dają nam pewną perspektywę, co do sposobów rozwiązywania branżowych problemów w innych państwach.

Ale hitem tego numeru – w mojej skromnej ocenie – może stać się artykuł pt. „Korzystanie z dokumentacji homologacyjnej” (strona 24 i 25), którego autorem jest Michał Trzciński. Od dawna domagamy się dostępu do danych homologacyjnych pojazdów. Sam już nie wiem, kto bardziej zawalił (DTD?), że ten obiecany nam dostęp jest tak bardzo ograniczony. Miano nam ten dostęp zagwarantować już z wprowadzeniem CEP2,0. W tym celu ministerstwo cyfryzacji wydało rozporządzenie w dniu 7 kwietnia 2016 r. i . . . . – kicha!

Jakieś nieśmiałe próby w tym zakresie wprowadził ITS, ale jego katalog nie jest kompletny. A z tego artykułu wynika także, że to nie jest jedyna bolączka tego katalogu, bo wątpliwości mogą budzić dane w nim zawarte.

Ja także przyznaję, w ślad za Autorem tego artykułu, że po latach oczekiwań, jedyna nadzieja na sensowne i korzystne dla naszej branży rozwiązanie tego problemu wiąże się z cenną inicjatywą poznańskiej firmy Norcom, która już opracowuje moduł programu odpowiadający za komunikację z systemem zawierającym info o homologacjach.

I z tą nadzieją pozdrawiam Was,

zachęcając do lektury SM,

dziadek Piotra

– – – – – – – – – –

1,035 razy czytano ogółem, 12 razy czytano dzisiaj