PZPM i DTD

Rate this post

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) zwrócił uwagę, że zmiany dotyczące możliwości zwiększenia mas dotyczą wyłącznie samych pojazdów.
W opinii PZPM w związku ze zwiększonym zainteresowaniem ciągnikami siodłowymi napędzanymi paliwami alternatywnymi projekt w obecnej postaci, bez możliwości zwiększenia dopuszczalnej masy zestawu a jedynie pojazdu, nie będzie zachęcał do wymiany tego typu pojazdów na napędzane paliwami alternatywnymi.
Proponowana przez MIB zmiana określa rodzaje pojazdów zasilanych paliwem alternatywnym oraz ich dopuszczalną masę całkowitą. Dopuszczalna masa całkowita w przypadku takich pojazdów może zostać powiększona o dodatkową masę – maksymalnie o 1 tonę z racji zastosowania technologii paliw alternatywnych.
Regulacja ta obejmuje pojazd samochodowy o dwóch osiach, autobus przegubowy o trzech osiach oraz pojazd samochodowy o trzech osiach.

Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ nie wchodzi w zakres przedmiotowy omawianego projektu.
PZPM proponuje rozważenie wprowadzenia dla określonej grupy pojazdów wyższych dopuszczalnych mas całkowitych. W związku z tym przedstawił opis rozwiązania stosowanego we Włoszech.
Uwaga nie została uwzględniona, ponieważ nie wchodzi w zakres przedmiotowy omawianego projektu.
– – – – – – – – –
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf

Loading