KADRA WK

Rate this post

Kadra WK wykwalifikowana, czy to sprawa dla nas powszechnie znana?

Noooo, chyba nie. Ale na tym etapie zatrzymajmy się na problemie wykwalifikowanej kadry w kontekście pomocy TDT, czyli odpowiedź ze starostwa radomskiego i łosickiego.

Mam nadzieję, że podobnie jak i ja, także i Wy wszyscy wróciliście szczęśliwie do swoich Domów po listopadowych Zaduszkach. A, jak wróciliśmy już, to tradycyjnie wypada zabrać się do roboty, po tym okresie rozpamiętywania przeszłości.

Więc do dzieła!

Na wstępie pozwoliłem sobie przytoczyć otrzymaną odpowiedź na nasze tradycyjne pytania, jaką otrzymałem ze Starostwa w Radomiu, bo bardzo mi się spodobała (poniżej). Mam nadzieję, że wiecie, o który akapit chodzi. To jedno zawarte tam zdanie przesądziło o tym, że postanowiłem Wam powiedzieć, że to WK nie jest osamotnione i takich WK dysponujących wykwalifikowaną kadrą jest w naszym kraju więcej. A wiem to od dzwoniących do mnie Kolegów.

Ta radomska odpowiedź sprowokowała mnie też do napisania tych paru poniższych zdań. Choć nie mnie oceniać pracę poszczególnych WK, to jednak w całym procesie dopuszczania pojazdów do ruchu nie jesteśmy sami. Codziennie współpracujemy lepiej lub gorzej z jakimś (nie zawsze swoim) WK. Wypada więc dla dobra naszej branży wspomnieć także o roli współpracujących z nami urzędników. O tym, jak dalece ten problem naszej wzajemnej współpracy jest kontrowersyjny niech świadczą ostre wypowiedzi naszych Kolegów. To na naszych forach toczy się dyskusja o kwalifikacjach urzędniczych w poszczególnych starostwach. Niekiedy ocena bywa bardzo surowa i wyrażana jest słownictwem z pogranicza inwektyw, co powinno budzić sprzeciw naszego UDS-owego środowiska. Na szczęście wygląda na to (a może na nieszczęście), że zainteresowani urzędnicy tego nie czytają.

Tym niemniej stwierdzić trzeba obiektywnie, że każdy z nas miał dobre i mniej dobre kontakty z naszymi urzędnikami. Są oni niewątpliwie w lepszej sytuacji niż nasze środowisko. Nikt nie odbiera uprawnień do sprawowania funkcji w samorządach na lat 5, choć popełniają też ewidentne błędy. Ta nierówność tym bardziej boli, gdy błędy są bardziej ewidentne i wynikają z niewiedzy na poziomie podstawowym (szkoły podstawowej?).

Omawiane na forach przypadki z Wrocławia, Łodzi, Kutna (wcześniej także Kraków), stawiają pod znakiem zapytania samą ideę nadzoru WK nad naszym środowiskiem, bo w niejednym wypadku wiedza naszych Kolegów przewyższa wiedzę nadzorujących nas urzędników, co może rodzić pytanie, czy to nie my powinniśmy nadzorować WK.

Ale jedno jest pewne:

w najbliższym nam czasie nie ma żadnej szansy i nie ma takiej możliwości, aby ujednoliceniu uległa praktyka w zakresie współpracy poszczególnych starostw z naszym środowiskiem. Nie widać tu żadnego światełka w tunelu, więc nie mamy w tym zakresie żadnej dobrej perspektywy. A to przesądza o tym, że powinniśmy zabrać się do roboty w celu promowania jednego i jedynego wyjścia z tego pata. Tym wyjściem jest tylko i wyłącznie nasz własny samorząd zawodowy.

A teraz poczytajcie sami:

 

I. Odpowiedziało Starostwo w Radomiu.

„Dzień dobry!

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w  Radomiu w załączeniu przesyła informację na poniżej skierowane pytania.

1)  W naszym powiecie radomskim na dzień dzisiejszy funkcjonuje 17 stacji kontroli pojazdów.

2)  Od początku roku do chwili obecnej skierowano jedno zalecenie pokontrolne.

3)  Ostanie zalecenie pokontrolne dotyczyło aktualizacji oznakowania miejsc parkingowych dla pojazdów oczekujących na badanie techniczne.

4)  W bieżącym roku nie pozbawiono uprawnień diagnostów.

5)  W bieżącym roku nie zamknięto żadnej SKP.

6)  W naszym wydziale pracuje wykwalifikowana kadra  i nie korzystamy z pomocy TDT.

7)  Po każdej przeprowadzonej kontroli udzielane są informację, wskazówki, omawiane problemy, mające na celu podwyższyć jakość funkcjonowania SKP. Jeśli występują zalecenia pokontrolne, to z właściciel SKP oraz zatrudnieni diagności zostają pouczeni tak aby w przyszłości uniknąć uchybień.

 

W razie pytań służymy pomocą.

 

Kierownik Oddziału Rejestracji Ewa Stanik

Inspektor Michał Szwed

(…)”

 

II. Odpowiedziało też Starostwo Łosice (mazowieckie).

„Co do pytań :

Jak wynika z wykazu na naszym terenie działa 8 SKP.

W br nie było jeszcze kontroli SKP w związku z tym nie ma zarzutów.

W br nie zamknięto SKP nie odbierano uprawnień diagnoście.

Spotkanie z diagnostami organizowaliśmy ok 2 lata temu.

Pozdrawiam

Sylwia Dydycz”

– – – – –

I zobaczcie, że w tym starostwie bali się odpowiedzieć na pytanie w swoją współpracę z TDT. Czyżby taka współpraca miała pejoratywne znaczenie dla niektórych urzędników WK?

Pyta i pozdrawia

dziadek Piotra

Loading