PROTEST W SPRAWIE CENNIKA BT

Rate this post

Protest w sprawie Cennika BT, czyli mało zabawna sytuacja formalno-prawna, gdy branża truchleje a koronawirus szaleje.

Właśnie przeczytałem na internetowych stronach PISKP ( https://piskp.pl/ ), że jest już nowy termin corocznej konferencji “STACJE KONTROLI POJAZDÓW – 2021”.

Ta XVI Konferencja “Stacje Kontroli Pojazdów – 2021” pod hasłem “Nowa dekada – nierozwiązane problemy”, odbędzie się w hotelu “Mercure Kasprowy” w Zakopanem. Niestety, nie odbędzie się ona już w roku bieżącym, tylko dopiero w dniach 26 – 28 maja 2021 roku.

A to wszystko spowodowane jest pandemią koronawirusa.

To kolejna porażka na drodze do pilnie potrzebnych rozmów w branży na temat podwyżki naszego Cennika. Tym razem spowodowana przez czynniki obiektywne, ale jednak porażka. Także moja, bo obiecałem/obiecaliśmy sobie z niektórymi Kolegami dość mocno zaangażować się w tę problematykę na tej tegorocznej Konferencji. A tu lipa, bo w tym roku nie będzie spotkań, nie będzie rozmów. A więc prawdopodobnie nie będzie też oczekiwanych przez środowisko efektów w postaci podwyżki Cennika BT . . . . .

Chociaż bardzo chciałbym się tu mylić wiedząc, że zaangażowały się w tę sprawę także inne jeszcze nasze branżowe organizacje, np. https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/petycja-w-sprawie-cennika/

Jednak wiecie, że moje nadzieje na pozytywny efekt pisanie jakichś listów i pism do DTD (resortu transportu) już przed wieloma laty legły w gruzach, gdy ministerialni urzędnicy pogrzebali efekty pracy tzw. „grupy roboczej”, którą powołano do rozwiązania palących problemów naszej branży – chyba jeszcze w 2012 r.. To był ten moment, który zadecydował o tym, że dotychczasowy sposób rozmów z naszymi (?) urzędnikami musi, Musi, MUSI ulec radykalnej zmianie! Bo oni nie słuchają racjonalnych argumentów, a ich jedynym celem nie jest poprawa BRD, tylko realizacja swoich prywatnych zamierzeń – kosztem naszej branży! Jeden z tych wielu prywatnych celów właśnie zrealizowali. To ten wieżowiec w Warszawie zbudowany za społeczne pieniążki, którym zwiaduje teraz TDT.

Myśląc o tej sprawie spoglądam sobie na naszą ankietę pt. „Czy jesteś za przeprowadzeniem akcji protestacyjnej na Stacjach Kontroli Pojazdów z powodu zamrożenia naszego cennika?” (lewy górny róg naszej stronki). Tę ankietę miałem zamiar zlikwidować po tegorocznej Konferencji PISKP, gdzie miały zapaść ważne dla nas ustalenia. Ale w tej nowej sytuacji, to już sam nie wiem, co mam robić. Przedłużyć ją do roku 2021, gdy już odbędzie się ta planowana konferencja PISKP?

Na dzień 11 maja br. głosujących ogółem było 605 osób. To niewiele, gdy weźmiemy pod uwagę, że nasza cała branża SKP liczy co najmniej 12 – 15 tysięcy osób (łącznie z właścicielami SKP oraz firmami zainteresowanymi inwestycjami dla SKP).

I tak:

  1. Za strajkiem, polegającym na zatrzymaniu pracy naszych SKP opowiedziało się do tej pory 42% głosujących, czyli tylko 257 zainteresowanych branżystów.

  2. Za jakąś inną formą protestu, która nie zatrzyma pracy naszych SKP opowiedziało się do tej pory 42% uczestników ankiety, czyli tylko 255 zainteresowanych branżystów.

  3. Swój sprzeciw dla powyższej inicjatywy strajku lub protestu wyraziło do tej pory tylko 15% głosujących, czyli 93 wystraszone osoby.

Reasumując, do chwili obecnej za jakąkolwiek formą protestu w sprawie podniesienia naszego Cennika BT jest zaledwie ponad 500 branżystów. Gdyby chociaż byli z jednego województwa, to można by już coś organizować. A tak . . . .

Na pociechę mamy też tę dobrą wiadomość, że przeciwnikami tej inicjatywy jest zaledwie 15% głosujących, czyli tylko 93 zainteresowane tym osoby, które w ten sposób nie życzą sobie podwyżki naszego Cennika BT.

Ale zdecydowana większość głosujących uczestników tej naszej ankiety jest jednak za jakąkolwiek formą protestu – i tego się trzymajmy! Bo w tej sytuacji nic nie robić, to grzech!

Pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Loading