USTERKI STARE CHOĆ NOWE ORAZ NIETYPOWE

Rate this post

Naczepa na pasach

19.01.2024

Wyrwana i „podwieszona” pasem transportowym oś naczepy – w takim stanie był pojazd, który zatrzymali do kontroli inspektorzy wielkopolskiego oddziału Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej. Kontrola wykazała też użycie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu.
Stan naczepy zwrócił uwagę wielkopolskich inspektorów BKOE

Inspektorzy BKOE z Wielkopolski, patrolujący drogę krajową nr 92, zatrzymali w poniedziałek (15 stycznia), w Chełmnie, ciągnik siodłowy z naczepą, której stan wskazywał na poważne usterki. Rama w naczepie była wygięta, a pierwsza oś naczepy wyrwana – została „podwieszona” na pasach do zabezpieczenia ładunków. Okazało się też, że naczepa ma przymocowaną tablicę rejestracyjną od innego pojazdu. Z uwagi na to, że używanie tablicy rejestracyjnej pojazdu mechanicznego nieprzypisanej do pojazdu, na którym ją umieszczono, kwalifikuje się jako przestępstwo, sprawę przekazano do wyjaśnienia Policji.
———–
Pojazdy z niebezpiecznymi usterkami zatrzymane

18.01.2024

Pęknięte tarcze hamulcowe i ABS z usterką – te naruszenia, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, stwierdzili w trakcie kontroli dwóch pojazdów ciężarowych kujawsko-pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Kontrole zakończyły się m.in. zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia niebezpiecznych usterek.

W poniedziałek (15 stycznia) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, prowadzący kontrole w Toruniu, zatrzymali do kontroli przewoźnika realizującego międzynarodowy transport drogowy z Bułgarii do Polski. W trakcie oceny stanu technicznego pojazdu zastrzeżenia wzbudził stan tarczy hamulcowej na osi kierowanej pojazdu silnikowego. Była zużyta, stwierdzono dwa pęknięcia na całej szerokości roboczej.

Tego samego dnia, tym razem w Grudziądzu, do kontroli zatrzymano polskiego przewoźnika wykonującego krajowy transport drogowy i stwierdzono podobne nieprawidłowości. Tarcza hamulcowa na osi kierowanej kontrolowanego ciągnika samochodowego nie nadawała się do dalszego użytkowania. Stwierdzono cztery pęknięcia. Oprócz tego, układ samo-diagnostyki systemu przeciwblokującego ABS sygnalizował usterkę.

Usterki te zakwalifikowano jako niebezpieczne. Jazda z pękniętą tarczą hamulcową może doprowadzić do jej rozerwania, a w konsekwencji do zablokowania koła, utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów i wydali zakazy dalszej jazdy do momentu usunięcia usterek. Wszczęto również postępowania wyjaśniające wobec przewoźników, a kierujących ukarano mandatami karnymi. Pojazdy mogły kontynuować przewozy po usunięciu niebezpiecznych usterek.


————
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/wiadomosci

 

Loading