Wyrwana i „podwieszona” pasem transportowym oś naczepy – w takim stanie był pojazd, który zatrzymali do kontroli inspektorzy wielkopolskiego oddziału Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej. Kontrola wykazała też użycie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu. Stan naczepy zwrócił uwagę wielkopolskich inspektorów BKOE
Inspektorzy BKOE z Wielkopolski, patrolujący drogę krajową nr 92, zatrzymali w poniedziałek (15 stycznia), w Chełmnie, ciągnik siodłowy z naczepą, której stan wskazywał na poważne usterki. Rama w naczepie była wygięta, a pierwsza oś naczepy wyrwana – została „podwieszona” na pasach do zabezpieczenia ładunków. Okazało się też, że naczepa ma przymocowaną tablicę rejestracyjną od innego pojazdu. Z uwagi na to, że używanie tablicy rejestracyjnej pojazdu mechanicznego nieprzypisanej do pojazdu, na którym ją umieszczono, kwalifikuje się jako przestępstwo, sprawę przekazano do wyjaśnienia Policji. ———– Pojazdy z niebezpiecznymi usterkami zatrzymane
18.01.2024
Pęknięte tarcze hamulcowe i ABS z usterką – te naruszenia, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, stwierdzili w trakcie kontroli dwóch pojazdów ciężarowych kujawsko-pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Kontrole zakończyły się m.in. zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia niebezpiecznych usterek.
W poniedziałek (15 stycznia) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, prowadzący kontrole w Toruniu, zatrzymali do kontroli przewoźnika realizującego międzynarodowy transport drogowy z Bułgarii do Polski. W trakcie oceny stanu technicznego pojazdu zastrzeżenia wzbudził stan tarczy hamulcowej na osi kierowanej pojazdu silnikowego. Była zużyta, stwierdzono dwa pęknięcia na całej szerokości roboczej.
Tego samego dnia, tym razem w Grudziądzu, do kontroli zatrzymano polskiego przewoźnika wykonującego krajowy transport drogowy i stwierdzono podobne nieprawidłowości. Tarcza hamulcowa na osi kierowanej kontrolowanego ciągnika samochodowego nie nadawała się do dalszego użytkowania. Stwierdzono cztery pęknięcia. Oprócz tego, układ samo-diagnostyki systemu przeciwblokującego ABS sygnalizował usterkę.
Usterki te zakwalifikowano jako niebezpieczne. Jazda z pękniętą tarczą hamulcową może doprowadzić do jej rozerwania, a w konsekwencji do zablokowania koła, utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów i wydali zakazy dalszej jazdy do momentu usunięcia usterek. Wszczęto również postępowania wyjaśniające wobec przewoźników, a kierujących ukarano mandatami karnymi. Pojazdy mogły kontynuować przewozy po usunięciu niebezpiecznych usterek.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 22 2024
USTERKI STARE CHOĆ NOWE ORAZ NIETYPOWE
Naczepa na pasach
19.01.2024
Wyrwana i „podwieszona” pasem transportowym oś naczepy – w takim stanie był pojazd, który zatrzymali do kontroli inspektorzy wielkopolskiego oddziału Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej. Kontrola wykazała też użycie tablicy rejestracyjnej przypisanej do innego pojazdu.
Stan naczepy zwrócił uwagę wielkopolskich inspektorów BKOE
Inspektorzy BKOE z Wielkopolski, patrolujący drogę krajową nr 92, zatrzymali w poniedziałek (15 stycznia), w Chełmnie, ciągnik siodłowy z naczepą, której stan wskazywał na poważne usterki. Rama w naczepie była wygięta, a pierwsza oś naczepy wyrwana – została „podwieszona” na pasach do zabezpieczenia ładunków. Okazało się też, że naczepa ma przymocowaną tablicę rejestracyjną od innego pojazdu. Z uwagi na to, że używanie tablicy rejestracyjnej pojazdu mechanicznego nieprzypisanej do pojazdu, na którym ją umieszczono, kwalifikuje się jako przestępstwo, sprawę przekazano do wyjaśnienia Policji.
———–
Pojazdy z niebezpiecznymi usterkami zatrzymane
18.01.2024
Pęknięte tarcze hamulcowe i ABS z usterką – te naruszenia, które mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, stwierdzili w trakcie kontroli dwóch pojazdów ciężarowych kujawsko-pomorscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego. Kontrole zakończyły się m.in. zakazem dalszej jazdy do czasu usunięcia niebezpiecznych usterek.
W poniedziałek (15 stycznia) inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy, prowadzący kontrole w Toruniu, zatrzymali do kontroli przewoźnika realizującego międzynarodowy transport drogowy z Bułgarii do Polski. W trakcie oceny stanu technicznego pojazdu zastrzeżenia wzbudził stan tarczy hamulcowej na osi kierowanej pojazdu silnikowego. Była zużyta, stwierdzono dwa pęknięcia na całej szerokości roboczej.
Tego samego dnia, tym razem w Grudziądzu, do kontroli zatrzymano polskiego przewoźnika wykonującego krajowy transport drogowy i stwierdzono podobne nieprawidłowości. Tarcza hamulcowa na osi kierowanej kontrolowanego ciągnika samochodowego nie nadawała się do dalszego użytkowania. Stwierdzono cztery pęknięcia. Oprócz tego, układ samo-diagnostyki systemu przeciwblokującego ABS sygnalizował usterkę.
Usterki te zakwalifikowano jako niebezpieczne. Jazda z pękniętą tarczą hamulcową może doprowadzić do jej rozerwania, a w konsekwencji do zablokowania koła, utraty kontroli nad pojazdem i wypadku. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów i wydali zakazy dalszej jazdy do momentu usunięcia usterek. Wszczęto również postępowania wyjaśniające wobec przewoźników, a kierujących ukarano mandatami karnymi. Pojazdy mogły kontynuować przewozy po usunięciu niebezpiecznych usterek.
————
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/wiadomosci
By Dziadek Piotra • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, stan techniczny ciężarówek, WITD